7020050545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-1 |
2021-2022 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/10/2021 - 22/6/2022 (30 hores) de 11:00h a h |
|
ESC Rubió i Ors |
|
pl. de l'Abat Oliva, 33 (Reus)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aliances Magnet és un programa impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Educació i l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB.
La seva finalitat consisteix en reduir la segregació escolar contribuint a que
el centre recuperi una composició social equilibrada respecte a la del seu territori.
Per això s’acompanya aquest centre en el desenvolupament d'un projecte en aliança amb una institució.
Aquesta aliança ha de permetre desenvolupar un projecte educatiu innovador
i de qualitat, per tal que el centre esdevingui atractiu tant per a les famílies com
per a la comunitat educativa.
a. Incorporar el coneixement de la institució al dia a dia del centre, des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge
b. Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència i intencionalitat al projecte de centre i per a que l’equip docent esdevingui una comunitat de pràctica reflexiva
c. Generar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar.
d. Desenvolupar estratègies d’implicació de les famílies i de comunicació externa per donar a conèixer el projecte de centre i cercar aliances.
|
| |
Objectius |
➔ Donar coherència i estructura al treball de millora i desenvolupament pedagògic i professional del Claustre
➔ Establir una forta aliança de treball conjunt amb el Partner.
➔ Conrear la reflexió dels mestres sobre la pròpia pràctica a partir de generar dubtes i compartir estratègies i instruments per tal d’avançar en el procés d’un aprenentatge basat en comprendre el món a partir de les oportunitats que ens ofereix el Centre de Lectura.
➔ Orientar la formació dels mestres vers el debat intern al claustre, per aconseguir millorar la manera d’intervenir a l’aula fent com a mínim una recerca al curs relacionada amb les arts.
➔ Integrar la figura de la formadora per tal de fomentar un equip docent cohesionat amb espai i temps suficients per poder dur a terme els diferents projectes de centre.
➔ Crear un projecte d’escola que tingui un impacte en l’entorn proper.
➔ Avançar cap una major implicació de les famílies a nivell de comunicació i participació. Primeres accions.
|
| |
Continguts |
➔ El treball per projectes a l’aula
➔ El Claustre com a comunitat d’aprenentatge
➔ Aprofundir en els “sabers” que ens pot oferir el Centre de lectura
➔ Reflexió sobre el context d’aula i l’ús dels espais del centre
➔ Per a què, com i què documentar
|
| |
Formador/a |
Pilar Ruibal
|
| |
Avaluació |
➔ L’assistència i implicació del Claustre a la formació
➔ La creació i implementació de projectes d’aula treballats a la formació a tots els cicles
➔ La comunicació dels projectes duts a terme, tant dins del Centre com fora (implicació de les famílies, de persones externes al centre, dels mitjans de comunicació...)
➔ Les col·laboracions establertes amb projectes i entitats de l’entorn
➔ Les parets de les aules i els passadissos a final de curs están igual que al principi de curs? S’hi manifesta tant les idees inicials de l’alumnat com la seva evolució?
➔ S’ha iniciat una cultura de documentació reflexió i debat en el si de l’equip educatiu?
➔ L’educació o la mirada artística segueix igual que al principi de l’assessorament? En què ha millorat?
➔ S’estableix un calendari de trobades per tal de conèixer-nos i compartir objectius en comú.
➔ Es sistematitzen les reunions de coordinació setmanals dins de l’horari laboral. S’afavoreix la coordinació de comissions, nivells, cicles i equips docents de projecte. Es crea un equip impulsor de centre.
➔ S’estableix un pla d’actuació coordinat amb el partner que s’executa conjuntament amb tota la comunitat educativa i agents externs del barri.
➔ S’involucra o es comunica a les famílies del barri mitjançant les xarxes socials i instaurant o reforçant noves vies de comunicació.
|
| |
Requisits de certificació |
➔ Haver assistit a un 8o% de les sessions presencials i haver treballat de manera activa en algun dels projectes creats a partir d’aquesta formació.
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
18/10/2021 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
- |
- |
- |
|
Sessió 5 |
- |
- |
- |
|
Sessió 6 |
- |
- |
- |
|
Sessió 7 |
- |
- |
- |
|
Sessió 8 |
- |
- |
- |
|
Sessió 9 |
- |
- |
- |
|
Sessió 10 |
dijous |
30/06/2022 |
1000 |
1100 |
|
| |